Club Autofun: Ford Focus ST 220

Ford Focus: titulní fotka
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Ohodnoťte toto auto - přihlaste se

rok výroby 2007
palivobenzin
počet válců5
počet ventilů na válec4
objem [cm3]2522
výkon [kW]166
kroutící moment [Nm]320
počet rychlostí6
převodovkamanuální
zrychlení 0-100 km/h [s]6,8
maximální rychlost [km/h]241
spotřeba [l/100km]10,5
průměr kol [palce]18
rozměr předních pneu225/45
rozměr zadních pneu225/45
pohon kolpřední
výkon a projev motoru: 10
řízení a řazení: 10
posaz, sedadla, volant: 9
sedadlo by mohlo být níže
brzdy: 10
35,5 m ze 100 na 0km/h
podvozek: 10
celková spokojenost: 10
Věděl jsem co chci a přesně to mám.

Krátký popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Krokouš".

Pro někoho příliš výstřední, pro někoho kýčovité ale pro hodně lidí ikona mezi hothatchi.
Tohle auto mi padlo do oka hned když jsem zjistil jeho parametry a mohl si jej pořádně prohlédnout. Když jsem si potom dal testovací jízdu a uslyšel ten koncert pro 5válců, turbo a 20 ventilů tak bylo rozhodnuto. Nikdy jsem nebyl skalní fanda Fordů ale tohle je pro mě prostě srdeční záležitost. Pro to aby si člověk mohl té muziky z pod kapoty užívat pokaždé když "přitopí pod kotlem" vymysleli hoši v Duntonu takovou trubici napojenou na sání a vyvedenou do interéru. Moc hezky to tam zní, ale pouze když je více plynu a proto je motor při ustálené rychlosti na dálnici tichý a nedává zbytečně najevo svoji přítomnost když ví, že se po něm právě teď nic nechce.
Co se týká podvozku tak myslím, že nebudu přehánět když napíšu, že je skutečně perfektní. Pro někoho by byl perfektní tvrdý okruhový podvozek, pro někoho by byl perfektní podvozek na mercedesu "S" classe ale jelikož ST nedisponuje stavitelnou tvrdostí podvozku tak považuji jeho naladění za perfektní ve smyslu sportovní a pohodlný zároveň.
V ostřeji projetých zatáčkách je krásně poznat jak se zadní náprava dotáčí za přední díky systému pasivního natáčení zadních kol. Zprvu jsem měl pocit, že se to auto začíná přetáčet.
Co se interiéru týká tak na tom u Focuse pro rok 2007 trochu zapracovali a předělali design celého středního panelu a musím říct, že se mi velice líbí. Celkově se interiér od normální verze odlišuje hlavně 3 rameným volantem s logem ST, řadící pákou, logem ST na lištách v prazích ale hlavně Recaro sedačkami v barvě karoserie a třemi budíky nad středovým panelem zobrazujícím teplotu oleje, tlak v turbu a tlak v oleji. Za příplatek máte Recaro sedačky i v zadu. Nejedná se pochopitelně o ryze sportovní tvrdé skořepinové sedačky, ale tyhle si Ford nechal navrhnout u Recara přímo pro ST a přesně splńují co se od nich čeká. Velmi dobře vedou, těsně obepínají tělo a zároveň jsou pohodlné na dlouhé cesty. Jelikož najezdím denně do práce a zpět 90 km tak to skutečně oceňuji.
Vnitřní protor z venku nevypadá, že by poskytoval příliš mnoho místa, ale opak je pravdou. Vzadu je ještě o 5 cm víc místa pro nohy než v Octavii I. Jinak jsou vnitřní rozměry odpovídající autu této třídy.
Co se týká spotřeby tak papírových 9,5 litrů jsem zatím nikdy nedosáhl. Jezdím 70% po dálnici za 10-11 l/100km.
Vždycky jsem si myslel, že sportovní auto musí mít ono kouzelné tlačítko ESP off. ST jej pochopitelně má, ale na vypínání ESP vám dá velmi rychle zapomenout. Tento systém je zde vyladěn opravdu dokonale a bez problému dovoluje lehký prokluz kol při rozjezdu i divočejší průjezdy zatáčkou lehce přetáčivým smykem.
Celkově jsem velmi spokojený. To prostě nemá chybu a jakmile se otočením klíčku spustí ten 2,5 litrový orchestr tak jsem okamžitě v jiném světě. Je jasné, že 225 koní a 320Nm není žádný zázrak, ale je to dost na to, abyste si mohli z víkendových jezdců na okrskách pohybujících se jejich závratnou 70 km/h rychlostí udělat jen pohyblivé šikany.
P.S. : Čas na Severní smyčce Nuerburgringu (Nordschleife) 8:35 (bohužel ne můj osobní). Má někdo z ostatních aut této kategorie lepší?

Karoserie a lak

+ Super motor. Kecy že ve vyšších otáčkách ztrácí tah jsou jen drby převzaté z nějaké rádoby recenze. Je to blbost.
+ Parádní zvuk. Naprosto bezkonkurenční a díky časování pětiválce jedinečný.
+ Recaro sedačky pohodlné a pevně objímající zároveň.
+ Výborný podvozek. Ostatně jak už je u Focusu zvykem. ST podvozek byl jak už to u hothatchů bývá laděný na německém Nordschleife.

Motor a převodovka

- provokuje ostatní řidiče :)

Interiér:

Zatím nemám.

Podvozek a kola

Standardní. Ochota veliká, ale vědomosti nevalné.

Výbava navíc oproti standardní výbavě.

- aut. duální digitální klimatizace
- Recaro sedačky i vzadu
- vyhřívané reflexní čelní sklo
- metalická barva Electric orange
- autorádio s MP3 přehrávačem

Fotogalerie


Diskuse k autu

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
good fuzzy 24.08.2009  22:21
Čerstvý majitel STčka... %Bob_Green 18.03.2009  22:31
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:






Navigace:


Přihlášení - Registrace »